Mondelez, een snackbedrijf met onder meer Cadbury Dairy Milk, is het ‘eerste bedrijf in Pakistan’ dat een campagne voert met een combinatie van Google’s Display & Video 360 (DV 360) en Oracle Bluekai. De campagne is uitgevoerd door communicatiebureau Brainchild.
In een verklaring deelde Brainchild dat de tools werden gebruikt voor de campagne “Teachers Ko Salaam” van Mondelez, die, terwijl ze hulde brachten aan hen voor “ervoor zorgen dat het leven doorgaat” tijdens de Covid-19-pandemie, ook studenten aanmoedigde om oprechte berichten achter te laten voor hun leraren op de Cadbury Generosity-website en bestel een gepersonaliseerde Cadbury Dairy Milk-geschenkdoos voor hen.
De op gegevens gebaseerde targetingmethode die door BrainChild voor de campagne werd gebruikt, zorgde ervoor dat 15 procent van het betrokken publiek doorklikte naar de bestemmingspagina, aldus de verklaring.
“Om datasets met hoge affiniteit van studenten te bereiken, heeft het team van Brainchild gebruik gemaakt van een database van een tweede partij – een primeur voor elke adverteerder of bureau in Pakistan – om een publiek te voorzien van studentendatasets met hoge affiniteit, waardoor een zeer relevant publiek wordt geleverd. Door DV 360 te gebruiken voor alle programmatische schermaankopen, was het team van Brainchild in staat om het algehele proces te analyseren, aan te passen en te draaien”, deelde het bureau mee.
Over het proces gesproken, zei Associate Business Director bij Brainchild, Saadi Ghouse, dat het bureau first-party data van de Cadbury Generosity-website gebruikte en deze aanvulde met second-party data van Hamariweb en Urdupoint, samen met vastgelegde DV 360- en Facebook-pixels.
“De gegevens werden vervolgens naar Oracle Bluekai gestuurd voor integratie en vervolgens terug naar zowel DV 360 als Facebook als mediakanalen”, voegde hij eraan toe.
“Door gebruik te maken van het programmatische team van Brainchild, wordt Mondelez het eerste bedrijf in Pakistan dat zich bezighoudt met een mix van DV 360 en Oracle Bluekai om de kracht van programmatische media-inkoop te activeren in combinatie met de precisie van een datamanagementplatform”, aldus de verklaring. .
Google’s Country Director, South Asian Frontier, Farhan Qureshi, reageerde op de ontwikkeling en zei: “Het is opwindend om te zien dat Mondelez Pakistan een mix van first-party en second-party data gebruikt om een campagne te creëren die relevant en impactvol is in de huidige keer.
“Terwijl we op weg zijn naar een meer privacy-first reclame-ecosysteem, zullen first-party data in combinatie met automatisering en ML een cruciale rol spelen om ervoor te zorgen dat adverteerders zich kunnen concentreren op privacy terwijl ze bedrijfsresultaten blijven leveren”, voegde hij eraan toe.